Light 4 Nations

Nieuws

Uit het dagboek

Binnen een uur hadden we intensief contact met 13 moslim jongens in de leeftijd van 16 tot 20 jaar. Door middel van een Holland shirt en een partij voetbal werd respect gewonnen. Na een uur voetbal zei Jonathan: “Lets make some pictures together.” Hier hadden de jonge mannen wel oren naar. Na de fotosessie vroeg ik om hun aandacht voor een persoonlijke boodschap. Na een persoonlijk getuigenis over mijn tienerjaren, die niet altijd even goed waren, raakten de jongemannen onder de indruk. Ik mocht ze van Jezus vertellen. Hij maakt mensen vrij van verslaving, van schuld gevoel, van zonde. De aandacht was bijzonder en we weten zeker dat God een zaadje in hun ‘moslim’ harten heeft gepland.

Rijkelijk Gezegend

De tijd met deze jongens gaf mij een rijk gevoel. Het leek wel of ik nooit weg was geweest uit Israël en dat dit de gewoonste zaak van de wereld voor mij was. Jongeren in Israël toespreken over de weg de waarheid en het leven: Jezus! Maar de realiteit was dat ik gisteren in Jeruzalem was aangekomen en dat dit de 2e dag was van een bijzondere zoektocht naar Gods plan met mijn leven. En weet je? God liet zich horen door zijn woord, door andere mensen. Het is een puzzel van geloof geworden. Ik heb nu nieuwe aanwijzingen gekregen voor een bijzondere toekomst!

Van 16 tot 25 mei ben ik samen met Jonathan en Onne naar Israël gegaan voor een visie en missie reis. Het is een bijzondere reis geworden met veel zegeningen!

De 1e vijf nachten hadden we onderdak geregeld bij vrienden maar voor de laatste 4 nachten vertrouwden we op God dat Hij zou gaan voorzien in onderdak. Dit is ook gebeurd. De 4e dag waren we gast bij een staf meeting van Live Agapé in Bethlehem. We vertelden over onze missie- en visiereis en over het vertrouwen in God dat hij ons zou leiden in alles. We lieten weten dat we na de 5e dag niet wisten waar we de resterende nachten zouden gaan slapen.

“That’s no problem, you can stay in our guesthouse in Nazareth, for the rest of your time in Israel. And its free of course!”

Was het antwoord van Live Agapé. Wat een vette zegen was dit en wat een geweldige bemoediging dat God ons deze mensen liet ontmoeten.
We hebben heel veel mensen mogen ontmoeten en bemoedigen. Zo ook Tom. Hij werkt als Ranger in de Engedie, Judea woestijn. We liepen al twee uur door de hete woeste natuur van de Engedie. Op een gegeven moment zagen we een kleine waterbron. Hier zat Tom met zijn voeten in het water en was in gedachten verzonken.

Tom is de zoon van een Joodse moeder en een Christen vader. Hij wist niet wat hij van de bijbel moest geloven, hij vond alles maar moeilijk te begrijpen en wilde eigenlijk wel een bewijs voor het bestaan van God. Na een gesprek van 40 min vroegen we hem of we voor hem mochten bidden. Dit mocht en hij kreeg de shalom van Jezus over zich. Tom zou deze korte ontmoeting, en getuigen van Jezus, nooit meer vergeten. Hij was zichtbaar ontroerd door deze ontmoeting in de woestijn!
Tom was 1 van de vele mensen die we mochten bemoedigen en zegenen. Helaas is deze brief te klein om alle bijzondere gebeurtenissen te gaan verwoorden.

We beseffen dat er vele mensen in Nederland voor deze reis hebben gebeden. Er was een gebedsbrief gemaakt en in de kerk is hier ook de nodige aandacht aan gegeven. Alle bidders bedankt voor jullie betrokkenheid, Gods zegen hebben we rijk mogen ervaren!

Na deze dag kreeg ik 10 nieuwe vrienden op Facebook.

“Salam my friend Theo . Thank you too, for me it was the first time that I play with people from another country … but it was great ? My brother ? every Friday we play there, if you want to come we will be Happy :)”
Ali Ar We had a good time with you my friend